بهترین بازیکن سال 2015 و معرفى بيست و يك بازيكن براى جايگاه سومى!

جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال

خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

بهترین بازیکن سال 2015 و معرفى بيست و يك بازيكن براى جايگاه سومى!

علی دشتی & ارشیا
جدیدترین عکس و خبر ها از رونالدو و رئال خبرها از معتبر ترین وبسایت های دنیا گرفته میشود!

بهترین بازیکن سال 2015 و معرفى بيست و يك بازيكن براى جايگاه سومى!

طرفدارى- در ليست بيست و سه نفره معرفى شده از سوى فيفا براى كسب عنوان بهترين بازيكن سال 2015  فوتبال و دريافت جايزه توپ طلا، تنها وجود اسامى ليونل مسى و كريستيانو رونالدو دو ابر ستاره دنياى فوتبال حائز اهميت بوده و از هم اكنون مى توان مدعى شد كه اسامى ساير كانديداها تنها براى پر شدن چنين ليستى اعلام شده است و نمى توان براى آنها براى كسب عنوان برترين بازيكن سال فوتبال شانسى قائل شد، در چنين موضوعى بى ترديد در آينده نزديك نيز تغييرى به وجود نخواهد آمد.

ليونل مسى در حال حاضر مصدوم است و اين آسيب ديدگى حداقل تا اواخر ماه نوامبر سال جارى وى را از ميادين فوتبال به دور نگه خواهد داشت. چنين مسئله اى البته به مانعى براى برگزيده شدن اين ابر ستاره آرژانتينى به عنوان برترين بازيكن سال تبديل نخواهد شد و باز هم همانند هفت سال گذشته چنين عنوانى بين مسى و كريس رونالدو تقسيم خواهد شد.  سال گذشته مانوئل نوير با وجود فتح جام جهانى با مانشافت به رده سومى دست يافت و نتوانست مسى و رونالدو را از پيش روى خود بردارد و عدم موفقيت مانوئل نوير در مقابل ماشين هاى فوق العاده گل زنى نظير مسى و رونالدو  به خوبى نشان داد كه در رقابت بر سر انتخاب شدن به عنوان برترين بازيكن سال، تنها گل زنى، هيجان و جذابيت جهانى حائز اهميت است.

سال گذشته ايستادن مانوئل نوير در رده سوم ياس و نا اميدى برخى از كارشناسان و دوستداران فوتبال را برانگيخت،‌اما از سوى ديگر مسى و رونالدو نيز با گل زنى هاى مداوم خود از دلايل خوبى براى برگزيده شدن به عنوان برترين بازيكن سال جهان برخوردار هستند. اين ابر ستاره دنياى فوتبال در هر رقابتى براى تيم هاى باشگاهى و حتى ملى خود گل زنى مى نمايند و گل زدن همواره با ارزش ترين، هيجان برانگيزترين و زيباترين مسئله موجود در فوتبال بوده است.

با اين وجود در تاريخ اعطاى اين جايزه تنها يك مرتبه يك مدافع توانسته آن را از آن خود نمايد، فابيو كاناواروى ايتاليايى در سال 2006 با پيروزى مقابل فرانسه در فينال برلين در صدمين بازى ملى خود موفق به فتح جام جهانى و دريافت توپ طلا شد. سال بعد از آن كاكاى برزيلى به عنوان برترين بازيكن جهان برگزيده شد و كريستيانو رونالدو و ليونل مسى در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند. از آن زمان به بعد اما همواره اين دو ابر ستاره آرژانتينى و پرتغالى چنين جايزه اى را بين خود تقسيم نموده اند.

سنگربانى نظير مانوئل نوير با وجود جايگيرى هاى فوق العاده، تسلط بى نظير در محوطه جريمه، ارسال هاى دقيق، واكنش هاى ثمربخش و خروج هاى موفقيت آميز و ايجاد انقلابى در پست دروازه بانى، شانسى براى انتخاب شدن به عنوان برترين بازيكن سال فوتبال جهان نداشته است، چون چنين مشخصه هايى در طبقه بندى فوتبالى هرگز به اهميت گل زنى نبوده اند. كارگردان و استراتژيست هايى نظير تونى كروس، آرتورو ويدال و هافبك هايى ديگر نيز هرگز نمى توانند به خطرى جدى براى مهاجمينى نظير مسى و رونالدو در اين مسير بدل گردند، حتى اگر آنها در تمام طول فصل همه نبردهاى ميانه ميدان را به نفع خود خاتمه داده باشند و پاس هاى آنها نيز از دقت صد درصدى برخوردار باشند.

از ميان ساير كانديداها تنها مهاجمينى نظير توماس مولر، روبرت لواندوفسكى، سرخيو آگوئرو مى توانند به رقبايى جدى براى مسى و رونالدو بدل گردند، اما براى آنها نيز در انتخابات سال جارى نمى توان شانسى جهت دريافت توپ طلا در نظر گرفت. اما چه اتفاقاتى بايد رخ دهد تا براى نمونه مهاجمى نظير توماس مولر بتواند در سال هاى آتى به عنوان برترين بازيكن سال فوتبال جهان برگزيده شود؟

كسب قهرمانى در تورنمنتى بزرگ عاملى كافى نخواهد بود و عدم انتخاب مانوئل نوير به عنوان برترين بازيكن سال 2014 با وجود قهرمانى آلمان در جام جهانى اثباتى بر اين ادعا است. توماس مولر براى كسب چنين عنوانى در سال 2016 بايد بتواند با بايرن مونيخ ليونل مسى بارسلونا و كريس رونالدو رئال مادريد را از ليگ قهرمانان اروپا حذف نمايد و در اين مسير گل هاى تعيين كننده اى به ثمر رساند و همچنين با مانشافت فاتح رقابت هاى يورو 2016 گردد. اما در آن صورت نيز اينكه مهاجم بدون جذابيت مونيخى بتواند راى هاى لازم را در رقابت با مسى و رونالدو از آن خود نمايد، با پرسش هاى فراوانى روبرو خواهد بود.

با اين تفاسير ليونل مسى با بازگشت فوق العاده خود در فصل گذشته نقشى بسيار مهم در فتح سه گانه تاريخى توسط بارسلونا داشته و كريس رونالدو نيز با از پشت سر گذاشتن ركورد گل زنى در باشگاه رئال مادريد و همچنين رقابت هاى ليگ قهرمانان اروپا عملكردى فوق العاده از خود به نمايش گذاشته است و به همين دليل در رقابت بر سر انتخاب برترين بازيكن سال 2015، اين دو ابر ستاره همانند هفت سال گذشته بيشترين شانس را دارند و ساير كانديداها تنها مى توانند به ايستادن در رده سوم اميدوار باشند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 29 مهر 1394 | 10:31 | نویسنده : علی دشتی & ارشیا |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.